مشاوره رایگان 09120887008

پرسش های متداول

پرسش های متداول

با توجه به اینکه تقریبا تمامی ال ای دی ها با جریان مستقیم DC راه اندازی می گردند در حالی که برق شهر جریان متناوب AC می باشد، درایور نقش تبدیل ولتاژ AC به DC و همچنین کنترل جریان را بر عهده دارد.

به طور خلاصه می توان گفت منبع تغذیه تنها وظیفه تبدیل ولتاژ را بر عهده دارد در حالی که درایور علاوه بر تبدیل ولتاژ، کنترل و تثبیت جریان ال ای دی ها را انجام می دهد.

در وحله اول لازم به ذکر است که تمامی موارد فوق نوعی از ال ای دی و یا همان دیودهای ساطع کننده نور هستند که در پکیج های مختلف ساخته و عرضه می گردند برای آشنایی با عمومی ترین این قالب ها به شکل زیر توجه فرمایید : SMD LED/COB LED/POWER LED
در بین تمامی انواع منابع روشنایی، تجهیزات LED بیشترین بهداشت نور و تقریبا بدون هر گونه آلودگی زیست محیطی می باشند به طور خلاصه عدم تولید پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز همچنین عدم انتشار گازهای گلخانه ای و عدم استفاده از جیوه(بر خلاف لامپ های کم مصرف) از مهمترین دلایل این ادعاست.
خیر، این کار به شدت غیر اصولی بوده و به دلایل فنی بسیار قابل قبول نمی باشد (از مهمترین این دلایل می توان به نوع طراحی قاب چراغ و نقش اصلی هیت سینک و خنک کننده در پرژکتور های ال ایی دی اشاره کرد) و در واقع تنها هدر دادن منابع را در پی خواهد داشت.
اول اینکه مصرف انرژی آنها بین سه تا شش برابر کمتر بوده و پر واضح است که هزینه برق به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و دوم اینکه طول عمر نورافکن های SMD تا حدود ده برابر بیشتر از پروژکتورهای متال هالید و بخارسدیم می باشد.

به طور کلی IP درجه استاندار حفاظت محیطی بوده که دو عدد آن نشان دهنده درجه نفوذ پذیری کالا در برابر شرایط جوی مختلف می باشد، به طور مثال وقتی گفته می شود پروژکتور آی پی ۶۵ به این معناست که می توان این نورافکن را به طور مستقیم زیر بارش برف و باران و تابش نور خورشید قرار داد بدون اینکه در عملکرد صحیح آن خللی وارد شود.

خیر، همانگونه که از نام آنها پیداست چراغ دفنی به منظور استفاده در فضاهایی نظیر پیاده رو و باغچه و خیابان طراحی گردیده و به هیچ عنوان نمی توان از آن در حوض و استخر استفاده کرد و دارای استاندارد حفاظت محیطی IP66 می باشد در حالیکه چراغ های استخری به منظور غرق کردن در آب طراحی گردیده و دارای IP67 و IP68 بوده و به منظور ایمنی و حفاظت جان حتما می بایست با ولتاژ پایین DC تغذیه گردد.

(LED PANEL LIGHT 60*60)

١. نور یکنواخت و بدون لرزش که در فضاهای اداری و کاری بسیار حائز اهمیت می باشد بر خلاف لامپ های مهتابی.

٢. طول عمر بسیار بالا و عدم نیاز به نگهداری بر خلاف چراغ های اف پی ال.

۳. کاهش مصرف انرژی در نتیجه کاهش قابل توجه هزینه قبض برق که به خصوص در فروشگاه ها و فضاهای تجاری بسیار مهم بوده و نقش بسازایی در کاهش هزینه جاری دارد.

به دلیل شباهت ظاهری بلال با برد فلادلایت های LED SMD 5730 و LED SMD 2835 در اصطلاح عامیانه و علی الخصوص در بازار برق و روشنایی لاله زار به آن ها پروژکتور بلالی اطلاق می گردد!

برای مشاهده این دسته از محصولات به گروه پروژکتور اس ام دی مراجعه فرمایید.

به زبان ساده لومن واحد اندازه گیری نور در منبع نور است در حالی که لوکس واحد اندازه گیری نور تابیده شده به سطح مشخصی می باشد.

لومن پِر وات و یا همان لومن بَر وات میزان نور تولید شده به ازای هر وات مصرف شده می باشد که هر چه لومن به نسبت وات مصرفی بزرگتر باشد نشان دهنده عملکرد بهتر و مصرف بهینه تر است، در خانواده روشنایی LED ها اغلب حدود ۱۱۰ لومن به ازای هر وات می باشد که به نسبت لامپ های رشته ای (فیلمانی) و لامپ های کم مصرف، بسیار بالاتر است.

با توجه به این که در نورپردازی نمای ساختمان می بایست نور به صورت کنترل شده باشد و با زوایای تابش مشخص و متناسب با نمای ساختمان انتخاب گردد به همین منظور استفاده از انواع پرژکتورهای پاور ال ای دی (POWER LED) توصیه می گردد زیرا با توجه به استفاده از لنز ها با زوایای تابش متغیر از ۵ درجه تا ۱۲۰ درجه دست طراحان نورپردازی را برای خلق یک نورپردازی خیره کننده باز گذاشته و همچنین امکان پرتاب نور و برد نور بالا را فراهم می سازد.

نرم افزار تخصصی و حرفه ای در زمینه طراحی و محاسبات روشنایی و نورپردازی در محیط های داخلی و خارجی می باشد که مطابق با تمامی استاندارد های بین المللی روشنایی مثل DIN است، این نرم افزار دارای محاسبات بسیار دقیق و پیشرفته برای تمامی پارامترها و فاکتورهای مهم (از جمله : توان نور – شدت نور – درخشندگی و رنگ نور – چگالی نور – منحنی های فتومتریک نور – زاویه تابش و پخش نور – دیاگرام های روشنایی و …) در زمینه نور می باشد و جالب اینکه این نرم افزار رایگان است و از طرف بزرگترین سازندگان تجهیزات روشنایی و نورپردازی در دنیا مثل زیمنس، آ.ا.گ، اسرام، فیلیپس، اُپل، ادیسون، فیبرلی و … حمایت می شود.

در نرم افزار دیالوکس شما مشخصات فضای مورد نظر، نوع چراغ (پِلاگین چراغ مورد نظر که توسط تولیدکنندگان محصولات روشنایی عرضه می گردند) و میزان نور درخواستی خود را تعریف می کنید و این نرم افزار هوشمند تعداد چراغ مورد نیاز به همراه مختصات جایگذاری آنها را به شما خواهد داد.

محصولات کالرچنج (RGB) به نام های زیادی در بازار ایران شناخته می شوند. یکی از این نام ها پروژکتور dmx می باشد و علت آن، وجود کنترلر dmx برای بعضی از این پروژکتورها یا وال واشرها می باشد. سیستم کار پروژکتورهای dmx به این صورت است که امکان کنترل محصول با ترتیب مشخصی میسر می شود. در کل وال واشرهای RGB به نام وال واشر حرکتی و وال واشر دیجیتال نیز شناخته می شوند.

کلوین (K) واحد اندازه گیری دماست و منظور از درجه کلوین نور همان دمای رنگ نور است مثلا در انواع رنگ نور سفید داریم :

سفید مهتابی یا Cool white (6500-6000 کلوین) – سفید آفتابی یا Warm white (3200-2700 کلوین) سفید طبیعی یا Natural white (4500-4000 کلوین) – سفید دی لایت یا Day light (5500-5000 کلوین)

البته لازم به ذکر است که در استفاده از اصطلاحات فوق بسته به شرکت های تولید کننده محصولات روشنایی و حتی کتب و منابع علمی اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد به عنوان مثال برخی درجه کلوین شش هزار را، Cool white و برخی دیگر همین درجه کلوین را Day light و حتی Natural white نیز می گویند بنابراین به دلیل ابهام زدایی و جلوگیری از هر گونه اشتباه پیشنهاد می گردد برای رساندن مفهوم رنگ مورد نظر به جای اصطلاحات از بازده دمایی رنگ آن استفاده کنید.

رنک نور کلوین دمای رنگ

دمای رنگ های مختلف از ۱۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ درجه کلوین

.